CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

måndag 26 april 2010

Vegetarisk Lasagne

Jag skulle ju återkomma till maten och den här gången har jag klarat att laga mat och ta kort samtidigt ;)

När jag kom hem idag efter en sväng på stan lagade jag en vegetarisk lasagne som jag lärde mig när jag var i Beitostölen och åkte skidor med några vänner för ett par år sedan. Sen dess är den ett stående inslag i min matrepertoar.

Jag har inget recept på den utan brukar gå lite på känn. Men jag tror det är svårt att misslyckas med den så det är bara att testa.


Ingredienser:

Spenat - Krossade tomater - Lök - Keso - Salt - Peppar - Lasagneplattor - Riven ost - Muskot (om man vill)


Gör så här:

Lager 1 & 3: Blanda spenat och keso med lite salt och peppar och ev lite muskot.

Lager 2 & 4: Stek lök och blanda i krossade tomater, salt, peppar och ev lite ketchup.


Varva de två rörorna med lasagneplattor. Det är bäst att börja med spenatröran eftersom tomatröran ser mer aptitlig ut på toppen! :)

Strö över riven ost och skicka in i ugnen 20-30 minuter beroende på vilka lasagneplattor man använder. Jag testade fullkorn för första (och sista) gången idag. Nä, jag kan tänka mig fullkorn igen men inte willys egna!

Jag brukar göra ngn god sallad till men idag orkade jag inte (Sjuk! = Synd om!) Så jag skalade ett par morötter istället! :)


Galet god, enkel, billig och snabblagad mat! Eftersom jag bara lagar till mig själv så får jag 3 lunchlådor varje gång jag lagar detta.

/H

0 kommentarer: