CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

måndag 19 april 2010

Surfpremiär..

.. men inte för mig. Jag och D åkte till Varberg i lördags. D och en kompis skulle surfa och jag skulle titta på, som vanligt den senaste tiden. Håller på att lära mig men det var lite kallt för mig i lördags eftersom jag inte har någon vintervåtdräkt, eller eftersom jag inte hade någon innan i lördags vill säga. Det var rea på Surfers Paradise så jag fick en 5 3 'a av D i väldigt tidig födelsedagspresent. Eller jag fick 60% av den i present. Mer fick han inte köpa för utan jag betalade resten, jag har ju inte råd att ge honom så dyra presenter ;) haha..

Men av den anledningen så hade jag inte med mig några av mina grejer så jag kunde inte surfa trots inköpet så min våtdräkt är varken invigd eller inkissad än, det senare kommer den aldrig bli heller, jag vet att det "hör till" men jag är inte så lockad av det.. :) Men den var grymt snygg!



Jag gillade verkligen loggan på vaden!

Eftersom D precis köpt en ny Bandit III 9'a (kite) så har jag ärvt hans gamla RRD 9'a. Så nu har jag skor, våtdräkt, sele & kite, det enda som saknas är väl egentligen bräda och hjälm men det bör jag hinna införskaffa innan det sätter igång på riktigt till sommaren. Den här sommaren gäller det! Hela semestern förra året var ju så kall att det inte direkt var lockande att stå och harva i snålblåsten och i Kap Verde blev det ju tyvärr inte så många dagar eftersom det blåste för mycket.. Men nu är jag grymt taggad så nu ska jag lära mig!

Det var fint väder i lördags men det blåste såklart och vinten var inte jättevarm direkt, så här såg det ut men det var finare väder! Bättre bild fick jag inte till med motljus och Iphone kameran, såklart glömde jag min kamera i Sthlm..


Den svarta kiten är D's och den lilla pricken under kiten är D. :)

/H





1 kommentarer:

A-S sa...

Han flyger ju! :)