CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

söndag 11 april 2010

Tankar kring matlagning..

Jag har två ggr den här veckan tänkt att jag ska tipsa om vad jag lagat till middag. Varje gång har jag tagit kort på den halvklara maten och sen stoppat den i ugnen, och när den väl varit klar har jag glömt att fotografera det färdiga resultatet. Har nog varit så hungrig så minnet inte varit på topp direkt. Får bli nya försök framöver.

Jag är ingen hejare på att laga mat och det tänker jag inte låtsas som jag är heller. Läser flera bloggar där det tipsas om mat som låter sjukt god, men som ibland kostar en del och som jag ofta inte tror jag skulle klara av att laga. Måste jobba upp bättre självförtroende på just matlagningsbiten och det kommer jag aldrig att klara om jag inte försöker mig på lite nya saker ibland. Så det ska jag göra! Hur kul är det att bara gå runt på ca 10 olika maträtter till både middag och matlåda på jobbet.. blir ganska enformigt i längden.

Först tänkte jag att jag kunde tipsa om mina lättlagade, välbeprövade recept som visserligen är gamla för mig men kanske är nya för någon annan..

Men kanske ska jag blanda det med att bjuda på mina försök att laga till "finare" och (troligtvis) mer avancerad mat. Det kan ju inte bli annat än fel och då får man bara bita ihop och beställa en pizza, men så fel att det blir oätbart kan det ju bara inte bli så jag väntar med att lägga in numret till pizzerian på mobilen och testar helt enkelt.

Håll tummarna för att det ska gå bra!

/H

0 kommentarer: