CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

onsdag 28 april 2010

Fika med en kär vän från förr..

Efter jobbet igår mötte jag upp en gammal vän som jag lärde känna när jag jobbade på Cafe Momba för ca 100 år sen. Hon och hennes vänner hängde där nästan dagligen :) Vi har inte träffats på närmare 2 år men igår dammade jag av mig och hörde av mig till henne.
Vi gick på Ljunggrens på Söder och drack en mycket god latte och tog igen förlorad tid. Vi hade verkligen mycket att prata om efter dessa 2 år utan att ses men det kändes som om det inte hade varit ngt uppehåll! Det var riktigt kul att träffa henne igen.

Jag tycker att det är ett ganska kul fenomen, tror att det inte bara är jag som är sån, under vintern är man seg och trött och osugen på det mesta, men på våren vänder det helt och man lever upp igen. Inte hemma i Norrland då, där är det fantastiskt på vintern, men här i Stockholm(kanske bara gäller mig som sagt men ändå). Allt man tar sig för blir ett mindre företag och inte minst den här vintern. Men när solen åter kommer fram, gatorna är rensopade och humöret är på topp så orkar man igen. Jag har den senast veckan tagit upp kontakten med flera av mina vänner som jag nästan inte haft nån kontakt med alls under vintern (mitt fel) och det artar sig mot att bli en riktigt trevlig vår och sommar.

/H

0 kommentarer: