CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

onsdag 7 april 2010

Veronika bestämmer sig för att dö - Paulo Coelho


En fantastisk bok om att hitta viljan att leva efter att man redan gett upp, när man inte har någon återvändo, när döden är (för) nära.

På bokens baksida står:

"Veronica är ung och vacker, har vänner och beundrare, fast jobb och en familj som tycker om henne, men ändå är hon inte lycklig. Det är något som fattas i hennes liv. Morgonen den 11 november 1997 bestämmer hon sig därför för att dö. Hon tar en överdos sömntabletter, bara för att senare vakna upp på närmaste sjukhus. Där berättar man för henne att hennes hjärta är skadat och att hon bara har några få dagar kvar att leva"

Har näst intill sträckläst den här boken. Började läsa den så smått i måndags och när jag väl kom in i den ville jag inte släppa den. Höll på att bli galen idag när jag precis läste sista sidan. Mitt i allt spännande. DÅ passar min mor på att ringa. AAAHHH! Men det kunde ju inte hon veta.. Funderar på om man kanske skulle se till att stänga av telefonen när man läser ngt riktigt bra. Kan det vara ngt kanske :)


Nu har jag bara en sak att tillägga.. LÄS DEN!!
/H

0 kommentarer: