CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

fredag 22 maj 2015

Tjockare än vatten - Carin Gerhardsen


Nu har jag nyss läst klart den senaste boken i pocketformat ur Carin Gerhardsen serie om Hammarbypolisen. Jag läser inte deckare så ofta men den här serien tycker jag om, bland annat eftersom jag känner till omgivningarna där handlingen utspelar sig sen min tid i Sthlm men även för att jag gillar hur den skildrar personerna i boken och fokuserar på relationerna dem emellan och sist men inte minst, eftersom det sällan är riktigt som man tror..

Böckerna ska vara fristående men det är vissa delar i handlingen som återkommer och utvecklas i böckerna. Främst när det kommer till relationer men även ibland i bakgrunden till vissa av fallen de arbetar med. Jag rekommenderar att man läser dom i rätt ordning och de är väl värda att läsa.

På baksidan står: 

En rad dräpta katter, omsorgsfullt utplacerade i anslutning till vatten, väcker känslor i Stockholms södra förorter. Men när en respekterad psykolog hittas dränkt och stympad i sitt eget badkar får Conny Sjöberg och hans team annat att tänka på. Efter ett fall på tjugofem meter hamnar en man på framrutan till en bil, och utredningsarbetet tar en ny vändning. Spåren pekat mot en serie bestialiska handlingar i det förflutna, och så småningom går det upp för de inblandade att en ny katastrof väntar om hörnet. Medan klockan tickar rivs gamla sår upp, inte minst för några av poliserna själva.

Tjockare än vatten är den sjunde, fristående boken i Carin Gerhardsens framgångsrika serie om Hammarbypolisen. En hisnande thriller om det omöjliga i att göra sig fri från de drifter och demoner som formar och jagar oss genom livet.

Som sagt, läs dem men börja helst från början!

/H

0 kommentarer: