CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

torsdag 28 maj 2015

I'm on a roll

Löptur nummer 3 i mitt program för att nå 5k är avklarad! Skulle köra ett pass med 5 min uppvärmning och sen 2,41 km power walk/jogg.. Samma pass som i söndags egentligen! Det gick inte som jag tänkt riktigt..

Jag startade passet i runkeeper appen och satte igång. När uppvärmningen var klar började jag springa lite lugnt och kände att jag ville springa minst lika långt som i söndags (då jag avslutade med att gå en liten bit efter att jag snörat om skorna..). Jag sprang på och det gick riktigt bra.. När jag började närma mig platsen där intervallen tog slut senast så kände jag mig riktigt grym och ville pringa hela vägen men när jag passerat denna med råge började jag bli fundersam.. Jag hade lyckats starta lördagens 45 minuterspass istället för det jag skulle köra idag.. Segt! Precis i samband med denna upptäckt började det dessutom spöregna så jag fick stå och trycka vid ett träd på kyrkogården ett tag innan jag kunde fortsätta hemåt.. 

Kaos! Nu är allt återställt dock, jag har registrerat dagens runda manuellt, vilket gör att jag saknar lite statistik men det är ok!

Bättre lycka nästa gång! Men rundan i sig var det ju inget större fel på!

/H

0 kommentarer: