CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

fredag 29 maj 2015

Ordning och reda

Jag älskar när det är ordning och reda bland mina saker.. Det är helt ok att hoppa över disken nån dag, jag mår inte dåligt över lite skit i hörnen eller att det är lite småstökigt, så länge det är ordning i lådorna och sängkläderna matchar.. 

När jag var liten och skulle städa drog jag ut allt ur skåp och lådor och började där och när det var ordning däri så var jag klar, det spelade ingen roll att hälften av det som tidigare låg i lådorna nu låg huller om buller i rummet, jag var nöjd!

Jag är lite speciell men det är ok! 

Något jag verkligen gillar är glasburkar för torrvarorna i köket och som pricken över i ska de vara märkta med stansade etiketter från min "label maker". Lite så här:


Detta gör mig lugn och harmonisk. Att det står en massa skit på bordet som ska ner till förrådet gör inte så mycket! En mild form av OCD kanske men det gör inget, det är min "obsession" och så länge den håller sig på den här nivån så kan jag leva med den!

/H

0 kommentarer: