CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

fredag 21 november 2014

Balanserad kost?

Vi läser just nu en delkurs som handlar om kost. Föreläsaren i den kursen är den bästa vi haft på länge! Han jobbar halvtid som kostrådgivare för SOK och gör kostprogram till våra olympier, han vet vad han snackar om :) ! Så skönt med ngn som kopplar ihop kosten med kroppens funktioner på ett sätt som är lätt att förstå och som stämmer överens med mig och min syn på kost och nutrition! Inget ont om dom som tror på annat men JAG tror att det viktigaste är en balanserad kost och att lösningen inte ligger i att utesluta ngt egentligen! Jag lever inte som jag lär direkt men jag ska försöka skärpa mig med det nu! Till att börja med så ska jag äta frukost regelbundet och jag ska se till att få i mig mer frukt! Det borde ju inte vara så svårt, eller hur?!? 


Mina största insikter hittills i kursen: jag äter för lite, juice är inte onyttigt och jag äter inte fullt så dåligt som jag trott! :)


Dagens frukost: grovt bröd med smör och salami, lättyoghurt med granola, linfrön och chiafrön och ett glas apelsinjuice. 

/H

0 kommentarer: