CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

lördag 6 november 2010

Prisgaranti

är ngt jag gillar skarpt! Var på Elgiganten i stan i veckan och hittade en DVD-box som jag vill ha för 499:-. Idag begav jag mig mot Kungens Kurva på jakt efter flyttkartonger och passade på att besöka samma kedja även där. Samma DVD-box kostade 749:-, en "liten" diff på 250:- bara.

Detta utspelade sig sedan mellan mig och en säljare:

Jag: Hej, jag har för mig att jag såg den här i er butik i stan för bara 499:-
Säljaren: jaha..
Jag: visst har ni prisgaranti va?
Säljaren: njo..
Jag: kan du kolla upp om det stämmer?
Säljaren: njo..
......
......
Säljaren: Vad heter du?
Jag: Hanna.. men varför undrar du det?
Säljaren: Jag måste registrera det för att du ska få prisgarantin.
Jag: ok, men ska du inte kolla upp att det stämmer först.
Säljaren: det har jag redan gjort..
Jag: och..?
Säljaren: du hade rätt..
Jag: YES, jag visste det!

Han var inte lika munter men för mig kändes det som en stor seger, den lilla människan mot den stora elektronikkedjan! :)

Vad det var för DVD-box? Jag återkommer till det!

/H

0 kommentarer: