CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

söndag 9 maj 2010

Lyckade matexperiment

Jag har försökt mig på lite, för mig, nya maträtter den här veckan och svängde ihop 2 varianter på samma rätt kan man säga.


Först blev det en broccoligratäng med ädelost. Jag åt den med lite stekt bacon till middag och fick några lunchlådor, det är ju aldrig fel. Att den dessutom blev sjukt god var inte dumt! :)


Idag blev det en annan variant med broccoli, champinjoner, tomat och ost. Kanske inte riktigt lika god som den andra, jag är galen i ädelost, men väldigt fräsch.

Hacka till grönsakerna, lägg dem i en form, strö över ost, häll över äggstanning med kryddor och in i ugnen, i min ugn tog det ca 30-35 minuter på 230grader att få dem klara.

Enkelt, snabbt och gott!

/H

1 kommentarer:

Anonym sa...

Meddela nästa gång så skippar jag gröten /J