CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

lördag 15 maj 2010

Kleopatras kam - Maria Ernestam


Japp.. här kommer det. Första rätt så dåliga boken jag läst på länge! Det tog ett bra tag innan jag kom in i den och började få någon känsla för vad den ville förmedla och vad den egentligen handlade om.. 3 vänner startar en firma som ska lösa alla sina kunders problem, låter som en kul affärside, jag trodde det skulle vara en spännande eller iaf underhållande bok men det var en ganska tung bok om utanförskap, dubbelliv, lögner och svek. Hade jag förväntat mig det hade jag kanske tyckt att den var bättre. Den var bra skriven men jag fastnade inte alls för den. Finns säkert många som tycker att den är jättebra men den passade inte mig just nu iaf! Det tog galet lång tid att läsa den iaf.. somnade efter bara ett par sidor varje kväll eftersom den inte fångade mig alls. Den blev som sagt bättre på slutet men jag tycker inte att det ska krävas mer än halva boken för att den ska bli bara ok.

På baksidan stå det:

Jag har ett uppdrag åt er. Jag vill att ni ska mörda min man.

Anna, Mari & Fredrik, vänner sedan länge och alla i behov av förändring i livet, bestämmer sig för att starta entt företag tillsammans. Affärsidén är lika enkel som genial:

Kleopatras kam - företaget som löser alla dina problem.

Deras samlade kompetens är imponerande och det blir en omedelbar succé. Människor söker och får hjälp, med allt från skattedeklarationer till middagsbufféer och inredning. Men en dag dyker en äldre kvinna upp på kontoret med en märklig förfrågan: Jag har ett uppdrag åt er, säger hon. Jag vill att ni ska döda min man. Och hon är beredd att betala bra till den som hjälper henne.

Jag tyckte inte att den var särskilt bra så för första gången säger jag, läs den inte!

/H

0 kommentarer: