CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

lördag 29 maj 2010

ESC Betting

I torsdags var min vän Anton här och kollade på ESC semi 2. Hans flickvän och hennes kompisar började betta på ESC när de bodde i korridor i Umeå. Nu har de flyttat till olika delar av landet men bettandet fortgår. Jag och Anton var med i bettingen i torsdags, dock med en del fusk eftersom man måste betta innan sändningen börjar. Vi bettade under tiden eftersom ingen av oss hade hört alla låtarna innan. Jag hade mer eller mindre bara hört Annas låt och det Norska bidraget innan, syrrans fel, hon är lite småkär i Didrik Solli-Tangen.. :)

Iaf, vi bettade under tiden och hör och häpna, vi vann..

Till dagens final har jag en egen inbjudan till bettingen, vi ska betta vem som kommer på första till femte plats och vem som får jumboplaceringen. Den här gången blir det inget fusk från min sida.. Jag har bettat klart för längesen, satt och lyssnade igenom låtarna idag och bestämde mig för detta..

1:a - Tyskland
2:a - Belgien
3:a - Azerbadijan (eller hur det stavas :))
4:a - Georgien
5:a - Island

Och sist kommer - Israel

Nu i efterhand har jag förstått att Israel är en av de som är favorittippade ikväll men jag gillar verkligen inte den låten. Jag håller fast vid mitt upplägg och ändrar det inte!

Snart smäller det, jag rapporterar resultatet sen, håll tummarna för mig! :)

/H

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra med Tyskland på topp!

Hanna sa...

japp.. ett rätt iaf!