CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

söndag 13 september 2009

Fantastiskt fint bröllop!

Var på bröllop utanför Jönköping igår. Åkte ner redan i fredags och mötte upp familjen Stoor på Stora Hotellet i Jönköping. Jag kände att jag inte ville gå direkt från bussen till bröllopet utan ta en extra natt där och kunna ta det lugnt på morgonen innan allt drog igång. Berättade detta för D och hela familjen nappade på förslaget så på fredagskvällen blev det middag på O'Learys och sen tillbaka till hotellet. Jag passade på att "knorra" håret och sov med knorrar på natten. Tänkte ta bort dem innan jag gick ner till frukosten men de hade inte torkat så jag fick äta hotellfrukost med en frisyr som inte passar ngn annan än Björk. :)
Såg ut ungefär som nedan, kortet är taget 2006 när jag bodde i BCN. Inte så vackert! Fick en hel del konstiga blickar från de andra hotellgästerna.


Efter att jag plockat ur knorrarna i håret och alla snofsat upp sig bar det av till kyrkan, en liten mysig kyrka utanför Eksjö. Vigseln var verkligen jättefin! Efter det åkte vi till hotellet där festen skulle vara. Vi fick en jättegod och supertrevlig middag även om jag är yrkesskadad och hade en hel del ytterligare att önska av serveringspersonalen. Man står inte och förbereder för frukostbuffén under en pågående bröllopsmiddag, speciellt så står men inte och staplar glas i matsalen under tiden någon håller tal. Brudens morfar höll ett helt fantastiskt tal för brudparet. Det var inte många ögon som var torra efter det! Efter middagen var det dans till liveband och kvällen avslutades med vickning i paviljongen. Idag var det frukost med paketöppning och nu är M&N på väg till Afrika på bröllopsresa.

Sen var det bara för mig att hoppa på bussen mot huvudstaden igen.

Tog tyvärr inte en enda bild på hela helgen. Det var så många andra som fotograferade så det kändes som om det räckte. Jag hoppas jag får ta del av några av dom bilderna de tog!

/H

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men åååh. Jag ville se ditt knorrade hår!

Hanna sa...

får se om jag får en bild från dom som fotograferade.. :)