CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

fredag 8 oktober 2010

We Will Rock You


Förra torsdagen var jag, D och ett gäng kollegor med respektive på Cirkus och såg Queen musikalen "We will rock you". Innan musikalen var vi på Carl-Michael och åt middag, de serverar typisk husmanskost i lite finare tappning. Jag och D åt strömming, det var riktigt gott!
Musikalen var fantastisk! Visst, jag kan hålla med vissa skeptiker om att storyn är ganska klen men musiken, artisterna och ensemblen... WOW!! Kan tänka mig att det inte är helt lätt att bygga en story runt en massa grymma låtar, oftast är det ju inte så man gör musikaler.. :) Mamma Mia och denna är nog undantagen snarare än reglerna..
Måste ge en känga till svenskarna dock :) Om man är på en rockmusikal ska man inte behöva bli tillsagd att klappa händerna. Jag tvivlar på att man någon annanstans sitter helt stilla och tittar, de jag känner som sett denna i London har berättat om att de stått upp och dansat mer eller mindre hela föreställningen. Varför är det inte så här? Jag och en kollega försökte men det gick inte att få alla i feststämning, svårflirtad publik kanske.. :)
Gillar ni Queens låtar så tycker jag helt klart att ni ska se den!
/H

0 kommentarer: