CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

onsdag 27 oktober 2010

Surrogatmödraskap

Jag skulle vilja skriva ett långt och insiktsfullt inlägg i frågan men är alldeles för trött för det just nu, får se till att återkomma till ämnet.

Dock vill jag säga detta:

Jag är för surrogatmödraskap!

Men jag håller med om att det måste finnas lagar som reglerar hur detta ska fungera. Det är inget alternativ man ska kunna ta till bara för att man inte vill, inte har tid eller inte orkar vara gravid! Jag tycker även att man ska pröva fall för fall samt att det ska inte vara en fråga om att kunna tjäna pengar genom att vara surrogatmamma! Det ska vara något man vill göra för att hjälpa någon. Jag vill inte påstå att det är samma sak men, lite som en organdonation, det är inget du tjänar pengar på men något som du kan göra för att hjälpa en annan människa.

En vän var med i Kvällsöppet med Ekdal ikväll och debatterade i ämnet. Ni kan snart se inslaget på tv4.se.

/H

0 kommentarer: