CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

lördag 17 mars 2012

Jag börjar tro på karma

Idag var jag och pluggade på peddan och efter det var jag och handlade lite nödvändigheter på stan innan jag skulle köpa ingredienserna till kvällens soppa.. Väl på Ica inser jag att min plånbok är spårlöst försvunnen, får smärre panik och ringer till den senaste butiken jag handlat i. Eftersom de inte hade sett den så ringer jag för att spärra alla kort men då är det kö på spärrnumret så jag lägger på och börjar istället föra över pengarna från korten till mina sparkonton.. Mitt i denna process ringer ett för mig okänt nummer och tjejen som ringer berättar att hon hittat min plånbok på vagnen. Ca 20 min efter att jag insett att den är borta är den åter i min hand!

Jag är övertygad om att denna tur endast kom sig av att jag var ärlig när jag köpte 3 pärmar på Granit en timme tidigare och påpekade för kassörskan att hon endast slagit in 2 st när jag skulle köpa 3..

Karma är riktigt bra när det funkar åt rätt håll!! Tror jag ska jobba hårt på att fylla på karmakontot så jag har samma tur nästa gång jag behöver den!!

/H

0 kommentarer: