CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

fredag 30 mars 2012

Alkemisten - Paulo Coelho

Jag har äntligen läst en skönlitterär bok, det var ett tag sen! Läser en massa kurslitteratur och har sällan lust att läsa annat, men jag har saknat det!



Jag gillar verkligen Paulo Coelhos böcker och denna var inget undantag! Massor av symbolik och även om det stundvis är lite flummigt så gillar jag det skarpt!

På baksidan står det:
Alkemisten är den magiska historien om Santiago, en andalusisk herdepojke, som följer sin dröm om att finna en av världens dyrbaraste skatter. Från sitt hem i Spanien reser han till marknaderna i Tanger och genom Egyptens öken till ett livsavgörande möte med alkemisten.

Historien om de skatter som Santiago finner på sin väg lär os den viktigaste av alla visdomar: att lyssna till sitt hjärta, att förstå tecknen på livets väg och framför allt att följa sina drömmar.


Om ni inte redan har läst den tycker jag definitivt att ni ska göra det!

/H

0 kommentarer: