CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

tisdag 1 mars 2011

Blå dahlia - Nora Roberts


En mysig bok helt klart! Den blandar kärlek, intriger, vänskap och mystik. Jag hade missat det sista stycket i beskrivningen ni ser nedan. Detta är den första boken i en trilogi, jag måste alltså införskaffa även del 2 & 3. Jag trodde den skulle vara fristående och när jag närmade mig slutet av boken och insåg att jag inte skulle hinna få svar på allt innan den tog slut så blev jag lite besviken. Jag tyckte att det var ett ihophafsat slut som inte alls passade resten av boken. Men nu när jag skrev vad som står på baksidan så insåg jag att det fanns en anledning till det abrupta slutet.. Det kommer mer. Det är helt klart värt det att läsa även bok 2 & 3 men jag hade mog inte gjort det om jag inte råkat läsa bok 1 av "misstag".. :)


På baksidan står:

Tillsammans med sina två små livliga söner flyttar den unga änkan Stella Rothchild tillbaka till sina barndomstrakter i södra USA. Här har hon fått både jobb på familjen Harpers handelsträdgård och bostad i det anrika huset. Hon avskräcks varken av huset eller av dess ägarinna; den stentuffa Roz Harper. I närheten bor också landskapsarkitekten Logan Kitridge. Snart inleder Stella och Logan en het romans.
Men det finns någom som inte är glad åt deras kärlek ... Ett kvinnligt andeväsen stör ofta Stellas nattsömn. Kan hon vara någon som tidigare bott på Harperegendomen? Vad finns i kvinnans förflutna som inte lämnar henne någon ro?
Blå Dahlia är den första delen i Nora Roberts nya trilogi om tre kvinnor som möts vid ett vägskäl i livet, de behöver alla hitta nya sätt att leva. En charmig roman fylld av magi och romantik.

Helt ok bok men inte fantastisk!

/H

0 kommentarer: