CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

måndag 8 september 2008

Sur fisk och gamla vänner..

Jag är tillbaka i Sthlm efter en toppenhelg i Gbg. Tog ledigt i fredags för att jag skulle få en extra dag i götet med Daniel. På torsdag kväll käkade vi på Texas Longhorn med en gammal kollega från Vemdalsskalet. Måste säga att det var riktigt gott men det är inget ställe för vegetarianer.. Ett kilo kött ngn? Inte för mig, orkade halva min portion på 250g..

På fredagen jobbade Daniel och jag passade på att träna lite, shoppa (ovanligt) och äta lunch med en gammal kollega från Radisson i Östersund. På kvällen blev det ett par öl i en kompis nya lägenhet, för övrigt en annan gammal kollega från "Skalet".

På lördagen var det surströmmingsbaluns i Majorna. Blev bjuden av en gammal klasskompis som jag knappt träffat sen vi slutade 9:an.. Ytterligare några gamla skolkamrater var på plats och alla på festen var supertrevliga. Surströmmingen var riktigt god, i måttliga mängder, men vädret var lite sämre. Vi satt ute, såklart, under bar himmel med en massa mygg som sällskap. (Jag har ca 100 kliande myggbett sen dess) Kvällen började väldigt fint men mitt under middagen började det att tokregna. Tur att någon tänkt till och fixat en presenning, synd att den bara täckte lite mer än halva bordet. Ytterligare en presenning plockades fram, dock var denna så liten att den bara samlade ihop regnvattnet och hällde ner det i nacken på oss som satt under den. Som tur var regnade det inte så länge så middagen slutade som den började med fint väder, trevlig stämning och en massa mygg. Efter middagen gick vi in för att dansa, mingla och, för de som ville, hänga i ett tvåmannatält som de satt upp mitt i lokalen.. Kul idé!

På söndagen blev det sushi på Landvetter innan jag lyfte mot Sthlm ca 1h efter utsatt tid. SEGT! Flygresan var i skakigaste laget och killen bredvid såg ganska nervös ut ett tag.. Mamma kom och hämtade mig på Arlanda.. Riktigt snällt, A hade lånat en bil i väntan på att hans ska bli klar och mamma som inte kört annat än automat de senaste åren kände att hon ville köra ngt man får växla. Det blev inte så mycket bilkörning för henne för när jag såg att det var en TT hon kom och hämtade mig i hade jag aldrig gett mig om jag inte fick köra! En underbar helg avslutades med att köra TT från Arlanda hem till Tratten och Finkels hoods. Riktigt skön bil att köra! Synd bara att det var för kallt för att köra nedcabbat!

/H

0 kommentarer: