CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

tisdag 2 september 2008

Ingenting går som jag vill just nu..

Jag är så less.. Visst, kalla det I-landsproblem för det är vad det är men det försvårar min vardag och det räcker för mig just nu!

Idag kom dagen jag har längtat efter sen i vintras när min mobil började lägga av, dagen då jag får förlänga mitt abonnemang och skaffa ny telefon. Jag har stått ut och väntat, otåligt, men jag har väntat och inte orkat gnälla trots att fler och fler funktioner och delar slutat att fungera. På lunchen gick jag till "The Phonehouse" och började kolla på nya telefoner och bestämde mig för en. Först hade de en massa problem med att logga in på Telia för att se mina abonnemangsuppgifter och så men till slut gick det. Enligt dessa började mitt abonnemang gälla den 20 augusti förra året och inte alls på min födelsedag då jag köpte mobilen vilket är exakt 15 månader sen. När jag köpte telefonen frågade jag om den nya bindningstiden började gälla då, eller när den gamla gick ut. Killen jag handlade av berättade att den började gälla samma dag och vi räknade då ut att jag kunde förlänga detta igen den 2 september 2008.
Jag gick till Telias butik på Norrlandsgatan för att kolla hur det hade kunnat bli så och de sa att det måste ha blivit ngt fel men om jag ringde kundservice så skulle de lösa detta åt mig.
Visst, det lät ju bra! Efter jobbet ringde jag kundservice och kom fram efter mer än 30 minuter i kö. När jag kommer fram får jag veta att det inte alls är något fel utan att den okunniga, eller lögnaktiga?, försäljaren som gav mig fel uppgifter (lovade för mycket).
Med andra ord förväntar de sig nu att jag ska vänta i närmare 3 månader till innan jag förnyar mitt abonnemang med Telia eller löser ut mitt abonnemang, för 1400:- och startar ett nytt med någon annan operatör. Jag är sjukt sugen på det andra alternativet men jag vill inte ta ngt beslut nu när jag är upprörd så jag ska sova på saken..

Som om inte detta var nog på en dag så kommer jag hem och skyndar mig ner i tvättstugan för att tvätta det jag inte hann med igår och tror ni inte att någon har tagit min ena tvättmaskin. Så jävla less blev jag så jag ställde larm innan människan skulle komma tillbaka, bara så jag skulle stå där för att ge denna lite dåligt samvete. Hon hittade på nån dålig ursäkt som att hennes ena maskin inte fungerade först och att hon hade bokat 2 maskiner. Vilket känns helt idiotiskt eftersom hon bevisligen fick båda sina maskiner att gå eftersom hon hade 3 maskiner igång och jag oxå hade bokat 2 maskiner. Lekskolelogik! Jag hade köpt det om det var någon annan som inte hade bokat och chansade på att jag inte kom i tid som tog maskinerna men varför ska hon tvätta i 3 maskiner samtidigt och blockera för andra. Hon bokade ju 2 maskiner vilket hade räckt om någon använde de andra när hon kom dit. När jag kom ner hade hennes maskin gått i 10 minuter redan, då var klockan 18.07 (Visst, jag var lite sen, men det står ingenstans att man kan bli av med maskinerna efter en halvtimme, det enda som står är att man ska respektera andras bokade tvättider) hon hävdade att hon hade tagit min maskin kl.19.05. men hur den då hade kunnat gå i 10 minuter kl.19.07 är för mig en gåta!

Argt inlägg igen.. Jag behöver semester och komma bort från folk känns det som.. Tror ni jag lyckas med det på 3 dagar i Gbg?

Nu ska jag sluta gnälla men det är som sagt alltid skönt att avreagera sig nånstans!

Till er som orkat läsa hela inlägget.. GRATTIS, nu är det äntligen slut..

/H

1 kommentarer:

Tiger sa...

Fy! Otur suger! Tyvärr brukar man ha "otur" med Telia... :(