CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

lördag 30 augusti 2008

Vänskap och lögner

Vad gör man om man misstänker att en vän ljuger för en? Det handlar om en skitsak men vem vet vad det gäller nästa gång.. Ska man konfrontera vännen eller bara strunta i det? Jag struntar i det den här gången tror jag, men jag kommer inte att lita lika mycket på vännen i fråga längre. Måste säga att det känns tråkigt att folk i ens närhet inte kan vara ärliga! Speciellt när det gäller småsaker som man inte ens hade reagerat på om vännen inte ljugit. Ligger det något mer bakom som gör att min vän känner behov att ljuga om det? Man kan bli paranoid för mindre..

Nu ska jag sluta fundera på detta och försöka släppa det. Men vår vänskap har förlorat en viktig del, tilliten. Det känns riktigt tråkigt och gör mig faktiskt ganska ledsen.

/H

1 kommentarer:

Tiger sa...

Även om jag inte är världsbäst på att själv våga konfrontera alla gånger så tycker jag att det är det man BÖR göra. Av tre anledningar. Man mår bättre själv, man får svart på vitt vart man har människan och vännen har en chans att förklara sig.

Jag har själv ett sådant samtal som måste göras...