CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

måndag 29 februari 2016

Kvinnan på tåget - Paula Hawkins


På baksidan står det: 

Alkoholiserade Rachel har inget jobb och ingenstans hon behöver vara. Ändå tar hon tåget samma tid, varje dag. Varje dag ser hon ett ungt par i huset intill spåret. Jason och Jess kallar hon dem. I Rachels ögon är deras liv lika perfekt som hennes eget en gång var. Men en dag, när hon ser ut genom tågfönstret, upptäcker hon något som skakar om henne fullständigt. 
Nu förändras allt. Nu kan hon äntligen visa att hon är så mycket mer än bara kvinnan på tåget. 


Jag åkte in till stan i fredags och hade en timme att fördriva innan jag skulle börja jobba och insåg då att jag glömt min påbörjade bok hemma. Om jag hade strosat på stan var risken stor att jag skulle ha shoppat en massa onödigt så jag köpte en nu bok istället. Onödigt även det eftersom jag har fler böcker än jag någonsin hinner läsa men mindre onödigt än annat.. Den nya boken blev denna och jag fastnade snabbt, läste ut den på 4 dagar, inte på något sätt rekord men ändå ganska snabbt. Jag gillade att slutet inte var självklart! Jag hann fundera i många olika banor under tiden jag läste. Mycket läsvärd bok!

Jag gav den 4/5 på Goodreads så jag rekommenderar den varmt!

/H


0 kommentarer: