CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

lördag 19 mars 2016

Öppnas i händelse av min död - Liane Moriarty



På baksidan står det:

Älskade Cecilia, om du läser det här är jag död...
Tänk dig att din man har skrivit ett brev till dig, ett brev som bara får öppnas efter hans död. Föreställ dig att brevet innehåller hans mörkaste hemlighet. En hemlighet som kan rasera inte bara det liv ni har byggt tillsammans, utan också andras. Tänk dig att du hittar det här brevet när din man fortfarande lever. 

Cecilia har allt. Hon är lyckligt gift med John-Paul, har tre vackra döttrar och driver ett framgångsrikt företag. En dag hittar hon av en slump ett förslutet brev. På kuvertet känner hon genast igen John-Pauls handstil: Till min hustru, Cecilia Fitzpatrick. Öppnas i händelse av min död. Det är ett brev som det aldrig var tänkt att hon skulle läsa. Och när hon väl öppnat det kommer ingenting längre att vara som förut. 

En helt ok bok även om jag nog hade lite för höga förväntningar.. Jag hade väntat mig mer, mer av vad vet jag inte, bara mer! 

Men den var helt klart läsvärd, så läs den! 

/H

0 kommentarer: