CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

tisdag 10 maj 2011

Helgen som var

I lördags hade jag ett späckat schema som jag redan sagt. Åkte till Brommaplan och blev upplockad där för bilfärd till Färingsö där denna väntade på mig..

 Piloten och hans mor framför den minsta helikopter jag någonsin sett :)

 Vi var flera som ville åka en sväng så jag fick snällt vänta på min tur..

Piloten Jonas, så häftigt! Blir jag rik ska jag ta helikopter-cert!

 Äntligen var det min tur! Bland det härligaste jag har gjort!

 Man kommer upp en bit även på en kort tur, riktigt läckert!

   Vi landade i de här killarnas hage, heter det hage när det gäller får? Jag hävdar fortfarande att de var dvärgkor, de såg ut som det eftersom de var nyklippta :)

Efter en av de häftigaste dagarna på länge så blev det middag med Jonas familj och sen en runda i stan, öl på 2 krogar i Gamla Stan, promenad till KTH's öltält för att möta upp lite mer folk, tuben till Söder där vi mötte upp några fler på en pub, vidare till Bröderna Olsson för att möta ännu fler och till sist hamnade vi på Chill på folkungagatan/götgatan där ytterligare några slöt upp. Allt som allt var vi nog 15-20 Härjedalingar, grym avslutning på en grym dag!

På söndagen mötte jag upp några Härjedalingar/Jämtar på Valhallavägen för att kolla när de bygger kortegerna till Quarnevalen som är nästa helg, sen gick vi till Odenplan och därifrån en sväng i butiker, shoppade en ny skinnjacka och åkte hem.

Till råga på allt hade jag värsta träningsvärken på länge i helgen så jag kunde inte gå ner för trappor, kändes som om låren var på väg att ge upp. Lagom snyggt att försöka gå ner för trappor med raka ben i 2 dagar! Trodde det berodde på att jag är klen men fick höra från flera vältränade kollegor som var med på löpträningen att de fick samma värk så det var ju betryggande :)

/H

0 kommentarer: