CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

måndag 6 december 2010

Torsdagsbarn

När jag läste boken "Lyckan, kärleken och meningen med livet" så fastnade jag för några rader i den. Jag är inte någon som tror på horoskop eller liknande normalt även om mycket kan stämma. Men det här gav mig en förklaring på varför jag är som jag är ;)

Det står:
På Bali är det viktigare vilken veckodag man är född än vilket år. Fast Ketut inte vet hur gammal han är kunde han alltså berätta för mig att den gudom som beskyddar alla tordagsfödda är Shiva Förstöraren, och att den dagen har 2 djur som vägledande andar, lejonet och tigern. Torsdagsbarnens träd är banyanen. Deras fågel är påfågeln. Den som är född en torsdag pratar alltid först, avbryter alla andra, kan vara lite aggressiv, brukar se bra ut ("en playboy eller playgirl", säger Ketut) men har allmänt ganska hygglig karaktär, med utmärkt minne och en önskan att hjälpa andra.

Haha, behöver jag säga att jag är född på en torsdag? Det där med att prata först och avbryta andra kanske inte är så smickrande men det stämmer tyvärr, och det är ngt jag borde jobba med. Det blev ju lite bättre mot slutet, jag är iaf inte genomrutten om detta stämmer!

Jag tyckte det var lite kul, undrar hur de beskriver personer födda andra veckodagar, torsdagsbarn var tyvärr de enda som togs upp i boken..

/H

2 kommentarer:

Anonym sa...

:) Det hade varit kul att veta de andra dagarn med! /Hanna

Hanna sa...

Jag vet, kanske får försöka googla fram det.. får se vad jag kan hitta :)