CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

måndag 26 oktober 2015

Saker min son behöver veta om världen - Fredrik Backman


På baksidan står:

Det är alltså jag som är din pappa. Du får vänja dig.

"Till min son. Jag ber om din förlåtelse redan nu. För alla gånger jag kommer skämma ut dig. För charterresorna. Cowboyhatten. 'Riktiga män väger över 90 kg'-t-shirten. För att jag gör min pappa-hade-rätt-och-mamma-hade-fel-dans bland folk. För att jag köper minibuss. För att jag shorts."

Fredrik Backman blottlägger med stor komisk träffsäkerhet 2000-talets småbarnsföräldrars alla ängsligheter och tillkortakommanden. Mellan igenkännande gapskratt och skarpa samtidsreflektioner ger han också röst åt uppriktig rädsla och villkorslös kärlek - texter som berör vare sig man är förälder eller inte.

Jag har läst Fredrik Backmans blogg en längre tid och älskar den! I den här boken samlas upplevelser och funderingar kring föräldraskapet med samma humor, ironi och självdistans som återfinns i bloggen! Jag gillar verkligen hans sätt att skriva och den här boken var inget undantag!
Läs den!

/H

0 kommentarer: