CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

tisdag 22 september 2015

Eldvittnet - Lars Kepler


Jag försöker komma igång med läsandet efter att jag startat två böcker som jag inte gillar alls och helst inte vill läsa klart och behövde därför ngt spännande och lättslukat för att finna intresset igen! Det fick bli den här boken..

På baksidan står det:
Birgittagården är en anstalt för unga kvinnor med destruktivt beteende. Det ligger enskilt i skogen norr om Indalsälven. En mörk höstnatt mördas en av de intagna flickorna inne på anstaltens isolering. Hon hittas på britsen med båda händerna för ansiktet. Ingen har sett något.

Det finns inga vittnen, men bara någon dag efter det våldsamma mordet börjar en kvinna i Stockholm ringa polisens tipstelefon och lämna felaktig information. Först begär hon pengar för sina upplysningar, men sedan ber hon dem bara att lyssna, allt mer desperat. Joona Linna reser till Birgittagården och befinner sig snart mitt inne i den märkligaste mordgåta han någonsin stött på. När han börjar söka efter svar sätts förödande krafter i våldsam rörelse. Sanningen är en älv som störtar ner i en sjö av eld.

Jag har läst de två tidigare böckerna "hypnotisören" och "paganinikontraktet" men det var längesen så jag minns inte allt.. Men jag minns att jag tyckte de var helt ok! Den här är oxå helt ok, en perfekt bok för att finna läslusten igen! Korta kapitel och intensiv handling gör den lättsam att läsa på spårvagnen samtidigt som det gör den svår att lägga undan! 

Nu ska jag bara få D att läsa den oxå, jag tror han skulle gilla den! Han har börjat  iaf och jag hoppas att han vill läsa ut den oxå!

/H

0 kommentarer: