CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

onsdag 5 september 2012

Revolt - Suzanne Collins

Jag har läst några böcker den senaste tiden som jag inte skrivit om så här kommer lite om en av dem..




Den tredje delen i trilogin om hungerspelen och Katniss Everdeen. Enligt mig tyvärr den den sämsta av de tre böckerna, men skönt att få veta hur det gick till slut!

På baksidan står det:

Katniss välriktade pil vid de sjuttiofemte Hungerspelen blir startskottet för revolten. Men när hon ombeds vara dess ansikte utåt blir hon tveksam.

Hon blir en bricka i ett spel. Oavsett hur hon agerar går hon någons ärende och i hennes spår följer våld och lidande. Samtidigt är Peeta kvar i president Snows grepp...

Kan Katniss rädda honom? Kan hon bli en självständig spelpjäs? Hur stor är hennes makt?


Jag gillade serien och ska se filmerna när de visas på bio! Och även om jag blev lite besviken på dem sista delen kan jag rekommendera dem!

/H

Location:Stockholmsgatan,Göteborg,Sverige

0 kommentarer: