CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

fredag 6 juli 2012

Hungerspelen - Suzanne Collins




Eftersom jag sett filmen var det inte många överraskningar i boken men något som jag kan konstatera efter att ha läst boken är att filmen är välgjord, det mesta stämde väldigt väl överens med det jag redan sett.

Det är nog få som har undgått att höra om filmen eller boken och trots att jag normalt sett alltid vill läsa boken innan jag ser filmen så spelade det i det här fallet väldigt liten roll att jag redan sett filmen, överraskningsmomenten blev färre och läsupplevelsen kanske hade varit större om jag inte sett filmen innan men det gjorde inte så mycket.

På baksidan står det:
24 DELTAGARE. BARA EN ÖVERLEVER. ALLT DIREKTSÄNDS.
Det är årets största tevehändelse. Allt direktsänds. De utvalda ungdomarna stylas, intervjuas, tränas och får möjlighet att locka till sig sponsorer innan de släpps ut på arenan.
Spelens utgång: Den som överlever får åka hem...
En gastkramande framtidsroman om liv och död. Det är upprörande, spännande, romantiskt och omöjligt att sluta läsa.
Hungerspelen är den första delen i Suzanne Collins gastkramande trilogi. Läs också de följande delarna Fatta eld och Revolt.


Vilket är precis vad jag ska göra.. Började läsa del två idag och har svårt att lägga ifrån mig den!

Läs den! Återkommer om fortsättningen.. :)

/H

0 kommentarer: