CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

söndag 14 december 2008

3:e advent

7 dagar kvar att jobba innan man får julledigt. Jag längtar efter långledigt men inte efter julen i sig. Har jätteproblem med att hitta julklappar i år. Det brukar alltid gå bra att shoppa inför julen men inte i år.. Vad köper man till en äldre och en yngre syster som bor utomland och som man träffar ungefär en gång/år. Jag har ingen aning om vad de har, vad de behöver eller vad de vill ha. Det är jättesvårt. Dessutom ska det ju vara ngt som de kan ta med sig tillbaka när de åker igen. HJÄLP!! Dessutom har jag ju skaffat ensåndära karl som man ska hitta på ngt bra till oxå..

För första gången på länge säger min plånbok stopp och försvårar julklappsshoppingen markant! Jag ska ju utomlands i januari och behöver spara pengar. Just nu lägger jag undan så mycket det går men det blir inga förmögenheter undanlagda direkt. Jag fattar inte hur jag lyckas.. jag äter gröt till lunch 4 dagar i veckan men ändå blir det inga extra pengar över. Vad ska man göra för att bli rik?

/H

0 kommentarer: