CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

tisdag 27 september 2011

3, varför gör ni på detta viset?

Precis efter att seminariet var klart (som tur var) la 3 ner i mer eller mindre hela landet. Ingen internetuppkoppling.. what to do? Som tur var hade jag skrivit ut det mesta från diskussionen från nätet så jag satte igång att skriva ihop min sammanfattning i alla fall. (kände mig lite löjlig när jag slösade bläck och papper på att skriva ut ngt jag kunde läsa på internet - men gu va nöjd jag är att jag gjorde det så här i efterhand!) Den skulle lämnas in kl 21.00 och inte en sekund senare. När jag fortfarande inte hade internet vid 19:45 började jag bli stressad på riktigt. Känns som en dålig ursäkt på första inlämningen att komma och säga att internet lagt av så det var bara att börja fundera på vems dator jag skulle kunna skicka in den från. Vi började ringa Daniels kollega som bor i grannhuset men jag misstänker att han har 3 eftersom vi inte lyckades komma fram.

Det hela slutade med att jag tog mig en trappa ner och ringde på hos grannen under, en  kille jag träffat och hejat på i trapphuset totalt 3 ggr sen vi flyttade in, och frågade om jag kunde låna hans internet för att skicka in uppgiften. Har nog aldrig varit så glad över att ha fantastiska grannar som just idag! Jag fick komma in och skicka in uppgiften och helt plötsligt löste sig allt. Nu en och en halv timme efter deadline är uppkopplingen tillbaka. Jag är bara glad att jag inte har 3 i mobilen oxå, att vara utan telefon och internet i 8 timmar är ingen höjdare! Hur klarade vi oss på 80 & 90 talet?

Pling... Veckans I-landsproblem...

/H

0 kommentarer: