CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

onsdag 5 november 2008

Vad händer?

Var ute på promenad nyss. När jag gått nästan hela den vända jag brukar gå dyker det upp en polisbil i hög fart med blåljusen på. Kan ju inte annat än börja fundera på vad som hänt men polisbilar på utryckning är inte helt ovanligt här omkring.. Blev smått förvånad när den svänger upp mot mig där jag går och kör rakt mot mig på gångvägen, började fundera ytterligare på vad som var på gång och lite på vad jag gjort för att de skulle förfölja mig på min fridfulla kvällspromenad. Det visade sig att de bara skulle vända och försvann lika fort som de dök upp men då kommer ytterligare en massa polisbilar med blåljusen på. Några kör mot en butik några hundra meter från mitt hus medan resten cirkulerar runt i området. När jag kommer närmare står flera poliser i butiken och pratar med personalen. Ser totalt omkring 10 polisbilar och innan jag kliver in hemma dyker det även upp en helikopter. Lite läskigt att hamna så nära ett väpnat rån (enligt TT). Ska man inte ens våga gå på promenad på kvällarna?

Vad händer egentligen? Idag var det ett rån i en butik i centrala stan, ett värdetransportrån vid globen och nu ett rånförsök och ett rån i livsmedelsbutiker söder om stan, med ca 40min mellanrum, varav ett var precis här.. Lite mycket på en dag tycker jag, eller kanska bara för mycket oavsett hur nära i tid de inträffar.

Hoppas alla som drabbats mår bra och att polisen får fast skurkarna!

0 kommentarer: