CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

måndag 1 februari 2016

Född fenomenal - Josefin Bornebusch


2016 års första bok och läsupplevelse blev denna. 

På baksidan står:

Visste du att ett par snygga jeans och lite räkost kan få stora konsekvenser?
Det vet i alla fall Rut. För tillsammans med hennes helt normala besatthet av Anne Frank, leder det till att Rut blir innebandygroupie, får ansvaret för att få iväg hela sin dysfunktionella klass på skolresa, och till slut får en uppenbarelse på en utländsk bajamaja... 
Men som du förstår är det inga som helst problem - Rut är ju trots allt född fenomenal!

Såg den här i en bokhandel för ett bra tag sedan och tänkte att jag måste läsa den. Gillar ju Josephine Bornebusch och trots att detta är en ungdomsbok så kände att jag ville veta mer så när jag hittade den på rea så slog jag till!

Den var gullig! Vet inte hur jag ska beskriva den annars... Absolut inget litterärt mästerverk, men det hade jag inte förväntat mig! Den är välskriven, lättsam och lite smårolig och även om jag inte tillhör "rätt" målgrupp så gillade jag att läsa den! Den lämnade mig inte med några bestående känslor annat än glädjen att ha läst en gullig, smårolig bok, men ibland är det allt som behövs!

Läs den eller inte.. Jag tycker det var värt det!

/H

0 kommentarer: