CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

tisdag 2 november 2010

Vampire Diaries - L.J. Smith


Eftersom jag inte alls haft ngn läslust på slutet så kände jag mig tvungen att köpa en lättsam, lättläst och lättsmält bok. Det blev denna, inte riktigt som jag hade hoppats men helt klart lättsam, den fyllde sitt syfte. En ganska barnslig bok som känns som en sämre kopia på Twilight böckerna. Men gillar ni Stephenie Meyer så kan ni kanske gilla även denna. (Jag kanske är undantaget) Ngt jag inte gillade var att den avslutades mitt i handlingen för att man ska vara "tvungen" att läsa nästa bok. Tror inte jag kommer köpa den men man ska aldrig säga aldrig..

På baksidan står:

Elena har allt, hon är skolans populäraste tjej, den självklara ledaren, och kan få ilken kille hon vill. När hon träffar den mystiske Stefan svär hon på att hon ska få honom. Till varje pris. Men Stefan är inte den han utger sig för att vara.

Stefan är den enda som kan stå emot Elenas skönhet och dragningskraft. I alla fall till en början. Men Stefan bär också på en hemlighet. En hemlighet som tyngt honom i århundraden - Stefan är vampyr. Ju närmare Elena Stefan kommer ju svårare har han att stå emot henne. Trots detta är han fast besluten att skydda henne från de faror som som lurar i hans förflutna.

Damon är Stefans sexige och farlige bror som drifs av sitt hämndbegär till Stefan och sitt begär efter Elena. När han dyker upp ställs bröderna återigen öga mot öga - nu som rivaler om Elenas kärlek.

Läs den om ni vill men jag gillade den inte direkt..

/H

0 kommentarer: